مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/02/02 05:40:09
کد خبر: 1216

خیرین اردبیل پیشگام در مدرسه‌سازی / احداث ۳۶۵ مدرسه در استان

نهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان نمین ظهر امروز با حضور خیرین و افراد نیکوکار در حوزه ساخت و تجهیز مدرسه و نیز مسئولان و متولیان استانی و شهرستانی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛ نهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان نمین ظهر امروز با حضور خیرین و افراد نیکوکار در حوزه ساخت و تجهیز مدرسه و نیز مسئولان و متولیان استانی و شهرستانی برگزار و از تلاش‌های خیرین در امر مدرسه‌سازی در سطح شهرستان نمین تجلیل به عمل آمد.

تجلیل از خیرین در حوزه ساخت مدرسه در شهرستان نمین و رونمایی از بولتن خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل از بخش‌های مختلف این برنامه‌ بود.

جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که در راستای تجلیل از تلاش‌های خیرین در این حوزه برگزار می‌شود در کنار این امر تلاش می‌شود تا در قالب این جشنواره با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی زمینه برای جذب و جلس هر چه بیشتر خیرین به حوزه مدرسه‌ساز فرهم شود.

خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل تاکنون 365 مدرسه در قالب بیش از یک هزار کلاس درس احداث و تحویل آموزش و پرورش داده‌اند و نیز تعهد ساخت سالانه بیش از 100 کلاس درس را نیز بر عهده گرفته‌اند تا زمینه برای کاهش مشکل فضای آموزشی فراهم شود.

افزایش 250 درصدی سهم دولت از احداث مراکز علمی و آموزشی

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در این جشنواره اظهار داشت: در زمینه احداث مراکز علمی و آموزشی در بودجه امسال سهم دولت بیش از 250 درصد و نیز در بخش عمرانی و نیز تجهیز و تاسیس مراکز آموزشی نیز این سهم از 70 تا 100 درصد افزایش یافته که این امر می‌تواند زمینه‌ساز اقدامات موثر و مناسب در استان شود.

رضا کریمی افزود: خوشبختانه در دو سال اخیر رویکرد مجلس به آموزش و پرورش و حوزه فرهنگیان مثبت و متفاوت‌تر از سال‌های گذشته بوده و این امر توانسته است بخشی از مشکلات در حوزه آموزش و پرورش را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه در بودجه‌ریزی امسال در همسا‌ن‌سازی حقوق معلمان و نوسازی و تجهیز مدارس بندهای مختلف مالی تعریف شده است، گفت: در کنار اقدامات مثبتی که از سوی مجلس و حمایت‌ها از آموزش و پرورش انجام می‌شود انتظار می‌رود خیرین نیز بیش از گذشته به این حوزه ورود کنند تا شاهد رفع مشکلات در حوزه فضاهای آموزشی باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خیرین مدرسه‌ساز را مجاهدان عرصه تعلیم و تربیت دانست و تصریح کرد:‌ تلاش‌های خیرین زمینه‌ساز توسعه و اجرای عدالت اجتماعی و کاهش تبعیض در حوزه تعلیم و تربیت شده است.

کریمی انتقاد از شیوه مدیریت و کمبود منابع مالی در آموزش و پرورش تصریح کرد:‌ باید مدیرانی در شان خود فرهنگیان برای مدیریت وزارت آموزش و پرورش نتخاب شود تا این امز زمینه‌ساز رفع مشکلات در حوزه آموزش و پرورش شود.

ارتقای 20 پله‌ای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جشنواره اظهار کرد: کسب رتبه دوم کشوری آموزش و پرورش استان اردبیل در ارزیابی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی سال 95 نشان از پویایی این مجموعه است که فرصت‌های کم‌نظیری برای توسعه آموزش و پرورش در این بودجه برای نخستین بار دیده شده است  که این اقدام نشانه تعامل، تفاهم، داشتن برنامه و الگوی مدیریت شایسته است.

احمد ناصری بیان کرد: کسب رتبه دوم کشوری توسط آموزش و پرورش استان در ارزیابی سال 95 و ارتقای 20 پله‌ای نسبت به سال 94 دلیل روشن بر پویایی مجموعه صف و ستاد و مشارکت همه جانبه و کار تیمی توأم با مجاهدت، ایثار و برنامه‌ریزی دقیق است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ایجاد مرکز رفاهی، خدماتی در سطح مناطق استان را علاوه بر گسترش توزیع عادلانه امکانات برای استفاده فرهنگیان، آن را در ارتقای سطح منزلت و شان معلمان اثرگذار عنوان کرد.

وی با بیان اینکه به زودی در شهرستان نمین مرکز آموزشی، رفاهی و خدماتی، درمانگاه فرهنگیان و ایجاد اردوگاه دانش‌آموزی در محل جنگل فندقلو عملیاتی می‌شود، تصریح کرد: این سه اقدام اساسی زمینه را برای تحقق زیرساخت‌های فرهنگی در شهر فرهنگ و ادب نمین فراهم می‌کند که در سطح خود کم نظیر و از مطالبات اصلی پیشکسوتان و فرهنگیان فاخر این منطقه است.

احداث  365 مدرسه در استان اردبیل توسط خیرین

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل نیز در این جشنواره گفت: تاکنون 365 مدرسه در سطح استان اردبیل توسط خیرین احداث شده و در راستای کاهش مشکلات در حوزه کمبود فضای آموزشی به آموزش و پرورش استان واگذار شده است.

جواد قرآن نویس با اشاره به اینکه 30 درصد از فضاهای آموزشی استان اردبیل توسط خیرین احداث می‌شود، گفت: خیرین تلاش می کنند تا روز به روز بر فعالیت‌های خود در رستای مدرسه‌سازی توسعه دهند و در این زمینه نیز برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کنیم تا بتوانیم زمینه برای جذب و جلب هر چه بیشتر خیرین به این حوزه را فراهم آوریم.

وی با اشاره به فعالیت‌های خیرین در حوزه احداث نمازخانه، مراکز درمانی، مراکز نگهداری شبانه‌روزی و در زمینه سلامت در سطح مدارس تصریح کرد: فعالیت‌های خیرین سب شده تا مشکلات در حوزه آموزش و پرورش وکمبود فضاها در این نهاد کهش چشمگیری یابد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل از تعهد ساخت سالانه بیش از 100 کلاس درس توسط خیرین استان اردبیل خبر داد و افزود: این تعداد کلاس درس سالانه توسط خیرین در سطح استان احداث شده و تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

لزوم ورود خیرین به حوزه احداث حوزه‌های علمیه

امام جمعه نمین نیز در این جشنواره اظهار کرد: انتظار می‌رود تا در کنار ساخت مدرسه خیرین در زمینه احداث و توسعه حوزه‌های علمیه در سطح شهرستان نمین نیز اقدامات لازم را انجام دهند تا شاهد توسعه مفهیم و آموزه‌هایی دینی و اسلامی در سطح شهرستان بشیم.

حجت‌الاسلام صفر یوسف‌زاده شهدا را بزرگترینخیرین در جهان معرفی و بیان کرد: در راستای ترویج ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا باید تلاش و جدیت همه‌جانبه‌ای در سطح جامعه انجام شود.

عاطف ناصری، فرماندار شهرستان نمین نیز در این مراسم گفت: در سال گذشته خیرین بیش از 30 میلیارد ریال به امر مدرسه‌سازی در شهرستان نمین اهدا کرده‌اند و در این زمینه اقدامات شاخص و موثری در سطح شهرستان در سال گذشته انجم شد که امیدواریم امسال نیز در این زمینه شاهد اقدامات موثری باشیم.

تنوع فعالیت خیرین در شهرستان نمین

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نمین نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات خیرین در سال 96 اظهار داشت: افتتاح مدرسه خیری امام علی (ع) با هزینه بالغ بر یک میلیارد تومان توسط بانی خیر حاج حبیب‌الله امامی، تعهد احداث مدرسه 6 کلاسه با هزینه بالغ بر 800 میلیون تومان توسط بانوان حسینیه الزهرا(س) آبی‌بیگلو، جذب 800 میلیون تومان در تابستان برای تعمیرات اساسی مدارس، اجرای طرح ابتکاری منطقه بدون دندان پوسیده توسط خیر نیک اندیش علیرضا رحیمی و هوشمندسازی مدارس از شاخصه‌های اصلی فعالیت خیرین در سال گذشته بوده است.

انوش جعفری خانقاه افزود: تنوع فعالیت خیرین در عرصه‌های مختلف سلامت، آموزش، پرورش، تربیت بدنی و تعمیرات و ساخت مدارس از نکات جالب و ابتکاری شهرستان نمین بوده که همه موارد برای بهره‌مندی از اقدام خداپسندانه خیرین دیده شده است.

منبع : تسنیم 


اشتراک گذاری