مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/02/02 05:32:48
کد خبر: 1215

خیرین مدرسه ساز؛سکاندار مبارزه با جهل و نادانی در بوکان

دهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز بوکانی با حضور جمع کثیری از خیرین و مسئولان شهرستانی و استانی برگزار شد.


به گزارش روابط جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛  در ابتدای این جشنواره که به میزبانی هنرستان شرف برگزار شد مدیر آموزش و پرورش بوکان در سخنانی به توصیف خیرین پرداخت و عنوان کرد: خیرین بویژه خیرین مدرسه ساز کسانی هستند که با نثار مال خود به دیگران بخصوص کودکان در راستای یادگیری علم و دانش شادی می بخشند.

سلیمان مام عزیزی افزود: خیرین مدرسه ساز را باید نیک اندیش ترین افرادی دانست که برای ترویج علم و دانش حتی در دور افتاده ترین روستا ها تلاش می کنند.

وی ادامه داد: بی گمان خیرین در هر دو دنیا سعادتمند هستند و این نعمتی است گرانبها که تنها نسیب انساننهای می شود که هدفشان شادی دیگران است.

مام عزیزی گفت: ساخت هر کلاس درسی زندانی را به تعطیلی می کشاند که این خود یکی از بزرگترین اقداماتی است که می توان انجام داد.

مدیر آموزش و پروش بوکان با تقدیر از اقدامات خیرین مدرسه ساز بوکان طی سالیان گذشته نیز تصریح کرد: خوشبختانه امروز ما شاهد ان هستیم که با همت و کمک خیرین دانش اموزان دور افتاده ترین روستاهای شهرستان نیز دارای مدرسه استاندارد هستند که این مهم نشان می دهد خیرین بوکانی عزم خود را برای پایان بیسوادی در منطقه جزم کردند و باید گفت آنان سکانداران مبارزه با جهل و نادانی هستند.

در ادامه برنامه نیز امام جمعه بوکان در سخنانی کار مدرسه‌سازی را صدقه جاریه و ذخیره اخروی انسانها دانست و عنوان کرد: عمل خیر مدرسه سازی که سبب از بین بردن جهل و تاریکی در میان انسانها می شود از اهمیت بالایی نزد خدای تعالی برخوردار است.

ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده ادامه داد: صدقه جاریه بودن مدرسه سازی از آن جهت مطرح است که وقتی مدرسه ای احداث شد تا مادامی که دانش آموزان در آن مدرسه تحصیل می کنند برای بانی این امر خیر حسنه منظور می شود.

وی تصریح کرد: کسانی که در راه خیر بویژه مدرسه سازی انفاق می کنند باید خدا را شکر کنند که چنین توفیقی برای آنان حاصل شده است که در راه رضای خدا و برای کمک به تعلیم و تربیت آینده سازان این جامعه تلاش می کنند.

در ادامه برنامه مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز بوکان نیز در سخنانی با اشاره به اقدامات این مجمع طی سال ۹۶ عنوان کرد: با همت خیرین و مجمع طی سال ۹۶، ۸ مدرسه روستایی احداث و به بهره برداری رسید.

جعفر اصلانی ادامه داد: طی سال ۹۶ و برای ساخت این مدارس به غیر از زمین های اهدای ۱۲۰ میلیارد ریال در امر مدرسه سازی توسط خیرین هزینه شده است.

وی افزود: از ابتدای شروع کار مجمع تا کنون نیز نزدیک به ۳۶ مدرسه روستای و شهری توسط خیرین احداث و به بهره برداری رسیده است و امید است این روند در سال ۹۷ نیز ادامه پیدا کند.

منع : خبرگزاری بسیج


اشتراک گذاری