مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/01/25 18:17:41
کد خبر: 1188

بهره برداری از6 باب مدرسه خیرساز در شوشتر

سرپرست آموزش و پرورش قروه از کمک بیش از یک میلیارد تومانی خیرین مدرسه ساز در سال گذشته خبر داد و گفت: این افراد با ساخت یک مدرسه به تمدن کشور کمک کرده و توسعه پایدار را شکل می دهند.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛جعفر عبدالملکی در دوازدهمین همایش خیرین مدرسه ساز شهرستان قروه با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش اساسی در توسعه پایدار کشور دارد، اظهار داشت: برای تحقق این نقش مهم و رسیدن به اهداف مدنظر همت خیرین بسیار تأثیر گذار خواهد بود.
به گفته وی بحث مشارکت خیرین در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم ذکر شده لذا باید دانست هر آجری که توسط خیرین در ساخت مدرسه بالا می رود تنها به معنای ساختن یک مدرسه نیست بلکه تمدن یک کشور را به همراه دارد.
عبدالملکی به نیازهای اساسی آموزش و پرورش قروه که کمک خیرین را می طلبد اشاره کرد و از وجود 38 مدرسه تخریبی و غیر استاندارد، کمبود فضای آموزشی و وجود تعدادی مدارس دو شیفته، استاندارد نبودن سیستم گرمایشی 39 مدرسه، کمبود تجهیزات لازم به خصوص در زمینه هوشمندسازی و تعدادی پروژه نیمه تمام خبر داد.
وی مهمترین مشکل اساسی را در سال تحصیلی 98-97 مربوط به استقرار پایه دوازدهم دانست و تصریح کرد: با این پروسه با چالش بزرگی همانند کمبود فضا، تجهیزات و نیروی انسانی مواجه هستیم چرا که در این دوره تحصیلی 579 نفر پیش دانشگاهی و هزار و 600 نفر هم متوسطه دوم اضافه می شوند.
به گفته عبدالملکی برای این مسئله 27 کلاس درس و 9 کارگاه با میزان اعتبار تقریبی 500 میلیون تومان نیاز است.
وی در ادامه از کمک خیرین مدرسه ساز شهرستان قروه به میزان یک میلیارد و 300 میلیون تومان در سال گذشته در تمامی حوزه های مختلف خبر داد. 

 


اشتراک گذاری