مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/01/21 11:13:17
کد خبر: 1183

گردهمایی مسئولین شورای بانوان خیر مدرسه ساز سراسر کشور برگزار شد

گردهمایی مسئولین شورای بانوان خیر مدرسه ساز سراسر کشور صبح امروز در محل سالن کنفرانس سازمان نوسازی مدارس کشور برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، گردهمایی مسئولین شورای بانوان خیر مدرسه ساز سراسر کشور با حضور دکتر رخشانی مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، دکتر شهری معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت های مردمی، دکتر حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز، نیزاری رئیس شورای بانوان خیر مدرسه ساز و مسئولین شورای بانوان خیر مدرسه ساز استانها صبح امروز در محل سالن کنفرانس سازمان نوسازی مدارس کشور برگزار شد.

در این مراسم دکتر مهراله رخشانی مهر با ارائه توضیحاتی در خصوص مدارس سبز گفت : مدرسه سبز فقط یک نام نیست بلکه دارای شاخص های خاصی است که در احداث آن باید مورد توجه قرار می گیرد.رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور افزود : برای ساخت یک مدرسه سبز، تنها گنجاندن مولفه هایی همچون انرژی های نو یا شیشه های دو جداره کفایت نمی‌کند، بلکه بالا بردن اطلاعات و آگاهی دانش آموزان و معلمان به عنوان بهره بردار نیز ضروری است.

دکتر رخشانی مهر ادامه داد: طبق آمار وزارت آموزش و پرورش حدود ۵۰ درصد از مدارس کشور کمتر از ۴۵ نفر دانش آموز دارد و این یعنی نیاز امروز در حوزه مدرسه سازی ایجاب می کند که به سمت مجتمع سازی یا ساخت مدارس شبانه روزی حرکت کنیم.

 وی همچنین اظهار داشت: تا کنون به علت مکان یابی نامناسب برخی از مدارس بدون دانش آموز رها شده اند در حالی که مکان یابی و آمایش سرزمین یک علم است و در مدرسه سازی باید مورد توجه قرار گیرد.

 وی گفت : قصد داریم به کمک علم مکان یابی مشخص کنیم که مناطق مختلف کشور به چه نوع مدرسه ای نیاز دارند.

 دکتر رخشانی مهر با اشاره به حضور خیرین جوان گفت : با حضور جوانان در کنار سالمندان یک جریان قدرتمند شکل می‌گیرد که به بقای حضور خیرین نیکوکار در حوزه توسعه فضاهای آموزشی و مدرسه سازی کمک می کند.

 معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توسعه مدارس سبز، از بانوان خیر مدرسه ساز خواست که با حضور در مدارس احداثی نسبت به تبلیغ و ترویج این امر یاریرسان نوسازی مدارس کشور باشند.

رئیس شورای بانوان خیر مدرسه ساز کشور نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت توسعه فضاهای آموزشی و ترویج مشارکت در امر مقدس مدرسه سازی را با اهمیت ارزیابی کرد.

خدیجه نیزاری افزود : ویژگی این دوره از گردهمایی وجود بانوان جوان است که نویدبخش استمرار حرکت بانوان خیر مدرسه ساز است. معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه مبنای رشد و توسعه ملت ها علم و دانش است، نقش خیرین مدرسه ساز را به عنوان بنیان گذاران ترویج دانایی بسیار مهم و موثر ارزیابی کرد.

 دکتر علی شهری با تاکید بر حضور پررنگ بانوان در جشنواره بیستم به تشکیل دبیرخانه  جوانان خیر در محل سازمان به منظور حمایت از خیرین جوان اشاره کرد و افزود : این شرایط در همه استانها بوجود خواهد آمد تا نسل جوان عهده دار و ادامه دهنده راه نیک اندیشان نیکوکار باشند.

منبع : سازمان نوسازی مدارس کشور 

منتشر کننده : نزاکت الهیاری 


اشتراک گذاری