مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/01/19 06:14:54
کد خبر: 1173

باخیرین مدرسه ساز،

خیری در عرصه فرهنگ از خطه جنوب کشور

این خیرمدرسه ساز از خطه جنوب کشور و از خانواده‌ای آخوند زاده متولد شد؛ فردی که در شهر کوچک سورو بندرعباس به سختی دیپلم گرفت و در نهایت به استخدام آموزش و پرورش درآمد تا در کسوت معلمی فعالیت کند.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، خطیبی زاده بندر جاسک را برای فعالیت خود انتخاب کرد و بعد از دو سال به یکی از دهستان های محروم این منطقه منتقل شد و با توجه به نبود قلم و کاغذ آموزش را روی زمین انجام می داد و درس زمین نویسی را جز برنامه درسی گذاشته بود.
 
دغدغه فرهنگی و تحصیلی فرزندان جاسک خطیبی زاده را در سال ۴۷ به تهران کشاند تا ضمن ادامه تحصیل از تجربیات پایتخت بهره گیرد و طی ۱۲سال اقامت و ادامه تحصیل در  تجهیز بیمارستان های کشور هم موفق ظاهر شد.وی  طی سال های تحصیل همراه با تدریس موفق شد مدال درجه ۲لیاقت را هم دریافت کند.
 
این خیر نیکوکار موفقیت خود را مرهون را همراهی و حمایت همسرش می داند که باعث شده خوشبختانه فرزندان موفق و خدمتگزاری هم داشته باشد.
 
خطیبی زاده تلاش در بخش #فرهنگ و آموزش و پرورش را جزو اولویت های کاری خود می داند.
 
وی که شاهد محرومیت مردم منطقه محل خدمتش بود به تهران آمد تارفع مشکلات منطقه جاسک را پیگیری نماید که اثرات مثبتی داشت.
 
تداوم تلاش های چندین ساله خطیبی زاده برای رفع محرومیت جاسکی ها در نهایت موجب شد تا به تدریج مدارس کپری در سال ۸۴ برچیده شود.خطیبی زاده مطالبه اصلی اش از مسئولان وقت قبل و بعد از انقلاب همواره #محرومیت_زدایی از مردم منطقه اش بود. وی  احداث ۱۶ مدرسه خشت و گلی در اقدامی ابتکاری و با مصالح محلی  را در کارنامه کاری خود دارد.
 
این خیر عرصه فرهنگ تلاش هایش را گسترش داد و حتی برای ایجاد رشته صیادی در هرمزگان اقدام کرد.خطیبی زاده خیر پر تلاش هرمزگانی  دغدغه حذف محرومیت را با عملکردش نشان داده است.
 
منبع: سازمان نوسازی مدارس کشور

اشتراک گذاری