مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/01/15 19:06:43
کد خبر: 1169

چنگ برادران ریسمان سنج بر ریسمان الهی

زادگاهشان اهواز است. خونگرم و مردمی. پدرشان را در دوران کودکی از دست داده اند و محمدرضا برادر بزرگتر وظیفه پدری را برای خانواده ریسمان سنج به جای آورد و در خانواده احترام خاصی برای او قائل هستند.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛ سه برادر ریسمان سنج احساس آرامش، شور و نشاط زندگی را از طریق گام نهادن در کارهای نیک یافتند.
این خیران، ماندگاری نام نیک را بزرگترین درس مدرسه سازی می دانند و به همین دلیل در این راه استوار هستند.
آنان بزرگترین و مجهزترین مجتمع آموزشی را در شمال و جنوب پایتخت ساخته اند، همچنین مدرسه ای در دزفول نیز به نام "کاظم ریسمان سنج" پدر مرحومشان ساختند تا نام او با کار نیک ماندگار کنند.
 آنان معتقدند، راه پیشرفت کشور از آموزش و پرورش می گذرد و فرزندان تحصیل کرده ضامن توسعه و ارتقای فرهنگ جامعه هستند.
این برادران خیّر همواره در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی از شیوه های جدید معماری استفاده می کنند.
محمدرضا ریسمان سنج معتقد است؛ «ایجاد فضای آموزشی زیبا و دلنشین باعث می شود بچه ها با شوق و اشتیاق به مدرسه بروند. وقتی فضایی زیبا و دلنشین باشد نه تنها بچه ها با ذوق درس می خوانند بلکه سعی می کنند در حفظ آن برای سال های بعد هم تلاش کنند.»
 مدارس برداران ریسمان سنج پذیرای هزاران دانش آموز هستند تا علم آموزی را با بهترین امکانات فرا گیرند.
محمدرضا ریسمان سنج بهترین خاطره اش را مربوط به روز افتتاح مدرسه در دزفول می داند و گفته است"دانش آموزی جلو آمد و گفت، شما مکان زیبایی برای ما ساختید پس ما هم سعی می کنیم آینده زیباتری بسازیم. این جمله قشنگترین و بالاترین پاداشی بود که دریافت کردیم."
 بالاترین دغدغه برداران ریسمان سنج حفظ و نگهداری مدارس را بسیار با اهمیت می دانند. برادر بزرگتر در این باره می گوید: «املاکی که داریم را دارایی خود نمی دانیم آنها در آینده برای فرزندانمان می ماند اما مدارسی که ساخته ایم را جزء دارایی خود می دانیم. پس باید آنها را حفظ کنیم.» 
او‌ به افرادی که مال و ثروتی دارند اما در کار خیر قدم برنمی دارند توصیه می کند؛ کارهای خیر #توشه_آخرت هستند. داناترین_افراد کسانی هستند که به فکر آخرت خود باشند.
 و این گونه است که برادران ریسمان سنج، ریسمان مدرسه سازی را در دست گرفته اند....
 
منبع:سازمان نوسازی مدارس کشور

اشتراک گذاری