مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/01/15 18:41:45
کد خبر: 1167

خیرین مدرسه ساز نقش بسزایی در افزایش سرانه باسوادی کشور دارند

امام جمعه سرایان گفت: ساخت مدارس و تامین فضاهای آموزشی مورد نیاز دانش آموزان،‌ به تنهایی با اعتبارات دولتی امکان پذیر نیست بنابراین خیرین مدرسه ساز، سهم بسزایی در افزایش سرانه باسوادی کشور دارند.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛ حجت الاسلام احمد نجمی پور با اشاره به در پیش بودن جشنواره خیرین مدرسه ساز که در اردیبهشت ماه امسال به میزبانی شهرستان بیرجند برگزار می شود،‌ اظهار داشت: جشنوار خیرین مدرسه ساز شهرستان سرایان در سال گذشته برگزار شد و تلاش می شود امسال نیز این جشنواره در سرایان برگزار شود.

وی با اشاره به خدمات و تلاش های خیرین مدرسه ساز در سطح شهرستان سرایان افزود: در سال گذشته یک مدرسه ۱۲ کلاسه به همت بنیاد برکت در سرایان و یک مدرسه در سه قلعه به همت خیرین ساخته شد و هم اکنون نیز خوابگاه یک هنرستان در حال احداث است.

امام جمعه شهرستان سرایان با بیان اینکه مدرسه چهار کلاسه روستای دوحصاران نیز در‌ آینده ای نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز می شود،‌ گفت: دو نمازخانه دبیرستان های شهید علمدار و شهید خدیوی شهر آیسک نیز به همت خیرین در حال تکمیل شدن است.

وی به حضور قلم چی خیر مدرسه ساز کشور در اسفندماه سال قبل در شهرستان سرایان اشاره کرد و با بیان اینکه این خیر نیک اندیش قول مساعد برای تجهیز ۵ باب کتابخانه مدارس را داد،‌ ادامه داد: خیرین مدرسه ساز شهرستان سرایان، در اردیبهشت ماه امسال در کنار دیگر خیرین در جشنواره بیستم استان حضور خواهند یافت.

وی با بیان اینکه خیرین در هر نقطه روستایی، عشایری و یا شهری که اقدام به ساخت و یا تجهیز مدارس بکنند،‌ در واقع پرچم مقدس و سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را برافراشته اند، گفت: ساخت مدارس و تامین فضاهای آموزشی مورد نیاز دانش آموزان،‌ به تنهایی با اعتبارات دولتی امکان پذیر نیست بنابراین خیرین مدرسه ساز، سهم بسزایی در افزایش سرانه باسوادی کشور دارند.

حجت الاسلام نجمی پور افزود: در کنار خیرین،‌ والدین نیز همانطور که برای درمان و رشد فرهنگی و تربیتی فرزندان خود هزینه می کنند، می توانند با اختصاص هزینه هایی در نوسازی و بازسازی مدارس در نقاط روستایی،‌ عشایری و شهری، کمک کننده بخش تعلیم و تربیت باشند.

وی با تاکید بر اینکه مدرسه سازی ثوابی کمتر از مسجدسازی ندارد،‌ یادآور شد: باید تلاش کرد که مدرسه سازی توسط خیرین تبدیل به یک فرهنگ و باور عمومی شود چرا که یک باقیات الصالحاتی است که برای همیشه ماندگار است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان سرایان نیز،‌ هنوز مدارسی وجود دارد که به دلیل قدمت بسیار بالا، ‌نیازمند باسازی و نوسازی مجدد هستند که امیدواریم با حضور خیرین،‌این مهم نیز انجام شود.

گفتنی است، بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی در دهه اول اردیبهشت امسال به همت ادارات کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس، آموزش و پرورش و مجمع خیرین استان در بیرجند برگزار می شود.

منبع:خبرگزاری شبستان

 


اشتراک گذاری