مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/12/27 07:34:54
کد خبر: 1152

دبیرخانه جوانان خیر مدرسه‌ساز در سازمان نوسازی مدارس کشور تشکیل می‌شود

دبیرخانه جوانان خیر مدرسه‌ساز با هدف جذب نیک‌اندیشان جوان برای مشارکت در امر مقدس مدرسه‌سازی از سال ۹۷ در سازمان نوسازی مدارس کشور تشکیل می‌شود.


 به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، اولین جلسه کمیته نیک‌اندیشان جوان خیر مدرسه‌ساز با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان و جمعی از جوانان خیر مدرسه‌ساز برگزار شد.

در این جلسه راهکارهای جذب و هدایت جوانان خیر نیک‌اندیش و فراهم آوردن زمینه مشارکت آنان در امر مقدس مدرسه‌سازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مهراله رخشانی‌مهر، معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اهمیت و نقش موثر جوانان در پیشبرد اهداف متعالی توسعه فضاهای آموزشی گفت: در این خصوص باید با تدوین آئین نامه‌ها و رایزنی با سایر وزارتخانه‌ها زمینه جذب جوانان خیر خارج از کشور فراهم شود.

وی افزود: با تشکیل دبیرخانه دائمی نیک‌اندیشان جوان در سازمان نوسازی مدارس می‌توان از ظرفیت ارزشمند جوانان و دانشجویان دارای ایده و طرح استفاده کرد.

رخشانی‌مهر همچنین با بیان اینکه نباید ایجاد دبیرخانه جوانان خیر موازی‌کاری با جامعه خیرین مدرسه‌ساز باشد بلکه با ایده‌های نو و خلاقانه در راستای تکمیل کار هم فعالیت کنند.

وی ادامه داد: تولید محتوا، پوشش رسانه‌ای و مستندسازی فعالیتهای خیران به ویژه در مناطق محروم، از جمله مواردی است که روابط عمومی سازمان باید به آن بپردازد.

رخشانی‌مهر از انعقاد تفاهم نامه بین سازمان نوسازی مدارس و برخی دانشگاه‌های کشور در آینده نزدیک خبر داد و افزود: دانشگاه‌ها ظرفیت ارزشمندی برای توسعه مدارس پیش ساخته یک کلاسه متناسب با اقلیم دارند که می‌توانند با استفاده از فن‌آوری‌های نوین طرح‌های جدیدی در این عرصه ارائه کنند.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: اولین همایش خیران جوان مدرسه‌ساز طی سال آینده برگزار خواهد شد.

منبع: سازمان نوسازی مدارس کشور 

منتشر کننده : نزاکت الهیاری


اشتراک گذاری