مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1395/10/29 07:47:24
کد خبر: 109

بار دیگر مدارس میزبان خیرین می شوند*

یادداشت - بیش از یكسال گذشت؛ از تجربه موفق برگزاری جشنواره های خیری در مدارس خیرساز شهر تهران، نگاه نویی كه سال گذشته برای اولین بار تجربه و موفقیت در اجرای آن باعث شد زمینه تعمیم آن به تمامی مدارس خیرساز كشور فراهم شود.



اما امسال هم تجربه موفق جشنواره های خیری مانند سال قبل تكرار خواهد شد تا بهانه ای شود برای نكوداشت و قدرشناسی از خیرین گرانقدری كه در ساخت مدارس همت گمارده اند و حضورشان در مدرسه سرمنشا خیر و بركات بیشمار می شود.
در سال جاری جشنواره های خیرین مدرسه ساز با عنوان "دهه نكوداشت خیرین" از یكم تا دهم اسفند ماه در مدارس خیرساز برپاست و 320 مدرسه خیری شهر تهران میزبان خیر و یا خانواده و بستگان او در فضای مدرسه خواهند شد و حضور خیرین در كنار دانش آموزان و معلمان بدون شك در توسعه و ترویج این فرهنگ خیر بسیار تأثیرگذار است.
دستاوردهای جشنواره های خیری سال گذشته
در آذر ماه سال گذشته 250 مدرسه خیری در شهر تهران جشنواره برگزار و هر یك در حد توان و امكانات خود تلاش كردند به بهترین شكل از خیر سازنده مدرسه و یا خانواده او میزبانی كنند. در سال گذشته اكثر قریب به اتفاق مدارس اقداماتی قابل تقدیر داشتند اما با ارزیابی صورت گرفته از هر منطقه  یک مدرسه به عنوان برترین های برگزاری جشنواره معرفی شوند.
در فاصله این یكسال بسیاری از تعهدات خیرین كه تحت تأثیر فضای صمیمی و نزدیك جشنواره ها در مدارس ایجاد شده بود به مرحله عمل رسید .
اما مهم‌ترین دستاورد جشنواره های خیری مطابق تجربه سال گذشته توسعه فرهنگ خیری و برقراری ارتباط نزدیك میان دانش آموزان و خیر سازنده مدرسه بود كه براساس برآوردهای صورت گرفته این مهم در طی جشنواره ها به خوبی تحقق یافت و به بیان دیگر انگیزیه اصلی از برگزاری جشنواره ها نیز رسیدن به این هدف مهم بود.
خیرین با حضور در جمع دانش آموزان كه مشغول تحصیل علم در مدرسه ساخته شده به دست آنان بودند به شعف و شادمانی دو چندان دست یافتند و دانش آموزان نیز به این باور رسیدند كه خیرین افرادی از جنس ما و نه لزوما متومل و دارای ثروت های افسانه ای هستند. خیرین انسان‌های وارسته‌اند كه با اهدای اندوخته یك عمر زندگی‌اشان در راه مدرسه سازی نامی نیك از خود به یادگار می گذارند.
مدارس امسال باتجربه تر هستند
اما در سال جاری نیز جشنواره های نكوداشت خیرین باشكوه‌تر و منسجم تر از سال قبل در مدارس خیرساز تهران برگزار می شود تا زمینه توسعه هر چه بیشتر فرهنگ مدرسه سازی را در كشور فراهم كند. بدون تردید مدارس با كسب تجربه از جشنواره سال گذشته ضمن رفع  نواقص و كاستی ها وارد عمل می شوند و مراسمی در خور برای خیر سازنده مدرسه خود برگزار می كنند.
سپیده شاه محمدی/ خبرنگار مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران


اشتراک گذاری