مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1395/10/25 10:28:35
کد خبر: 103

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز این استان اعلام کرد؛

بانوی نیکوکار ایرانی مقیم خارج از کشوربه یاد همسرش مدرسه ساخت/ افتتاح نمازخانه، هوشمندسازی و اهدای تبلت به دانش آموزان

قرآن نویس گفت : خیر مدرسه زنده علیرضا سیدی در استان اردبیل ضمن هوشمند سازی این مدرسه به دانش آموزان ممتاز مدرسه یک تبلت هدیه کرد.


به گزارش خبرنگار مجمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل ؛ آزاده وثوقی خیر مدرسه ساز که یکی از نخبه های علمی کشور و مقیم  آمریکا است سال گذشته به یاد همسرش  زنده یاد علیرضا سیدی  مدرسه ای سه کلاسه به مساحت 110 متر مربع درحیاط دبستان پنج تن آل عبا( ناحیه یک  استان اردبیل)  به نام وی احداث کرد.

این خیر محترم ، امسال نیز ضمن افتتاح نمازخانه ،باهوشمند سازی مدرسه قدم ارزشمند دیگری در جهت امور آموزشی  فرزندان این مرزو بوم برداشت و به دانش آموزان ممتاز مدرسه نیز یک تبلت هدیه کرد.

جواد قرآن نویس رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل در مراسمی که به جهت تقدیر از این بانوی خیر برگزار شده بود ، با بیان اینکه ،امر مدرسه سازی تنها مختص هموطنان داخل کشور نیست گفت : بسیاری از هموطنان در خارج از ایران دغدغه ای جز خدمت به وطن ندارند .

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل  با تاکید بر اقدامات ارزنده خانم وثوقی اظهار داشت : وی گام های موثر و تاثیر گذاری در ساخت فضاهای آموزشی در جهت تحقق خواسته های زنده یاد همسرض برداشته است و سعی دارد با اقدام  نیک خویش به پروش دانش آموزان نخبه کمک شایانی  نماید.

وی ادامه داد: تاریخ ایران درباره حضور زنان در امر مدرسه سازی روایت های مختلفی را مطرح کرده  و چه بسیار زنانی که در کنار ایفای نقش مادری امور عام المنفعه و خیریه بسیاری را نیز عهده داربودند.

وی با اشاره به اینکه ،این مدرسه درجهت ماندگاری زنده یاد دکتر سیدی بنا شده است تصریح کرد: مدرسه در طول دو ماه  احداث و به بهره برداری رسید که این رکوردی جدید از خیرین مدرسه ساز استان اردبیل است.

وی با تاکید بر اینکه ،ساخت این مدرسه ، وفاداری زن ایرانی به همسرش را نشان می دهد تصریح کرد: این خیر مدرسه ساز در شهرستان گرگان نیز در حال ساخت مدرسه ای شش کلاسه است.

وثوقی که در حال حاضر یکی از مدرسین دانشگاهای آمریکا است ،  در خصوص انگیزه اش از احداث مدرسه به نام همسرش می گوید : سال ها پیش من و همسرم که هردو فارغ التحصیل رشته برق از دانشگاه صنعتی شریف بودیم برای ادامه تحصیل راهی کشور آمریکا شدیم اما متاسفانه  چندی پیش همسرم را در اثر عارضه قلبی ازدست دادم و این موضوع مرا از لحاظ روحی بسیار آشفته کرد.

وی بیان کرد: اولین فکری که پس از فوت همسرم به ذهنم خطور کرد کار خیر وماندگاری به  نام ایشان بود و چه کاری زیبا تر از ساختن یک مدرسه در منطقه ای که کودکان نیاز به فضای آموزشی داشتند.

این خیر مدرسه ساز اظهار داشت : از زمانی که تصمیم به ساخت مدرسه گرفتم آرامش معنوی وجودم را فراگرفته است و احساس می کنم با این کار توانستم  روح زنده یاد همسرم را که فردی نخبه ،مومن ، دانشمند وسخاوتمند بود را شاد نمایم .

وثوقی خاطر نشان کرد: پس از افتتاح مدرسه، زمانیکه به آمریکا برگشتم در محفل دوستانم از ساخت مدرسه به یاد همسرم سخن گفتم که این عمل مورد تشویق و تقدیر همه ایرانیان مقیم امریکا و حتی آمریکای ها قرار گرفت.بنابراین دریافتم که فرهنگ مدرسه سازی حس مشترک میان دوملت ایران و آمریکا است ./ نزاکت الهیاری



اشتراک گذاری