مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/06/09 06:17:44
کد خبر: 3107

گفتگو با جعفر شریعتی خیر مدرسه ساز ،

کار خیر حدو مرز ندارد

جعفر شریعتی همیشه این نکته را مد نظر دارد که کار خیر حد و مرز ندارد و از دوران جوانی در تشکل های خیریه بسیاری از جمله بیماران خاص و سرطانی، حمایت از کودکان و افراد و... فعالیت داشته است. اما مهم ترین دغدغه اش را تحصیل دانش اموزان می داند زیرا معتقد است مهم ترین بخش شخصیت انسان در مدرسه ساخته می شود.


یه گزارش خبرنگار مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران ، بسیار کم سن و سال بود که پدرش را از دست داد و مجبور بود برای گذران زندگی از کلاس ششم ابتدایی همراه درس کار کند تا بتواند زندگی اش را سپری کند. او چهارمین فرزند حاج محمد شریعتی از نزدیکترین دوستان آیت الله بروجردی بود. پدرش در زمانی که کمتر کسی اهل سواد و علم بود، با قلم روزگار می گذراند. جعفر شریعتی عضو هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران، در خانواده‌ای بروجردی که الفتی دیرینه با روحانیت داشت متولد شده بود و در همان زمان با کار خیر آشنایی داشت و بعدها از طریق نسبت فامیلی که با مرحوم دکتر محمدرضا حافظی رئیس فقید جامعه خیرین مدرسه ساز کشور داشت، وارد کار خیر مدرسه سازی شده بود. وی تا به حال دو مدرسه به نام پدر و مادرش در شهرستان بروجرد و یک کتابخانه و مرکز پژوهشی در شهرستان الیگودرز با همکاری بنیاد قلم چی احداث کرده است. زندگی این خیر نیک اندیش را با هم می خوانیم:

 

از تحصیل و فراگیری علوم دینی تا  کار در وزارت مسکن و جهاد کشاورزی 

فرزند چهارم حاج محمد به دلیل فوت پدرش، مجبور بود در مغازه پشم فروشی  شوهر خواهرش کار کند تا بتواند زندگی کند و درس بخواند. او در کلاس ششم ابتدایی به همراه برادرش  در مغازه شوهر خواهرش کار می کرد و گاهی با شیطنت های بچه گانه کارش را به درستی انجام نمی داد اما همیشه حرف شوهر خواهرش را که می گفت: یا کاری را درست انجام بده یا مسئولیتش را برعهده نگیر" را آویزه گوشش داشت.

او دوره مکتب را در مسجد رنگینه بروجرد به آموختن قرآن مشغول بود و در آنجا علاوه بر خواندن قرآن، شرعیات و علوم دینی را نیز فرا گرفته بود. بعد از مکتب به مدرسه خیام و بعد مدرسه کمال و دوره دبیرستان در مدرسه محمدرضا پهلوی سابق بروجرد آغاز کرده بود.

وی پس از دیپلم برای کسب دوره مدیریت به آلمان سفر کرد و بعد از بازگشت به مرکز مدیریت و برنامه‌ریزی کشور  رفت و در آنجا مشغول به کار شد. بعد از آن در وزارت مسکن و وزارت جهاد کشاورزی مشغول به کار شد و در پست مشاور وزیر فعالیت می کرد.

از ساخت مدرسه به نام مادر و پدر تا تاسیس مرکز پژوهشی

جعفر شریعتی، اولین مدرسه را به نام مادر خود "گوهر " در روستایی در جنوب شهرستان بروجرد آغاز کرد و دومین مدرسه را نیز به نام پدر خود محمد در روستای درب آستانه احداث کرده است. او همچنین به همت بنیاد علمی آموزشی قلم چی یک کتابخانه و مرکز پژوهشی در شهرستان الیگودرز استان لرستان احداث کرده است. وی در حال حاضر به عنوان خزانه دار مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران مشغول به فعالیت است. 

کار خیر حد و مرز ندارد

جعفر شریعتی همیشه این نکته را مد نظر دارد که کار خیر حد و مرز ندارد و از دوران جوانی در تشکل های خیریه بسیاری از جمله بیماران خاص و سرطانی، حمایت از  کودکان و افراد  و... فعالیت داشته است. اما مهم ترین دغدغه اش را تحصیل دانش اموزان می داند زیرا  معتقد است مهم ترین بخش شخصیت انسان در مدرسه ساخته می شود. 


اشتراک گذاری