مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/07/22 22:01:17
کد خبر: 2541

با حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور انجام شد،

نشست کمیسیون امور استانها با رئیس و مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان یزد

مهندس قلم چی رئیس کمیسیون امور استانها صبح امروز 21 مهر ماه سال 99 جلسه ای به صورت ویدئو کنفرانس با رئیس و مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان یزد برگزار کرد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، چهارمین جلسه کمیسیون امور استانها مورخ 99/7/21 با حضور آقایان ،  دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین،  مهندس قلم چی عضو هیات مدیره و رئیس کمیسیون امور استانها ، مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،  رادمنش رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان یزد ، خواجه رضایی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان یزد و اعضای کمیسیون خانم هاشمی ، مهندس دانشمهر و آقای ناجی به صورت ویدئو کنفرانس  در محل جامعه خیرین تشکیل شد .

در این جلسه ، دکتر قفلی ضمن تقدیرو قدردانی از همت والای رئیس و مدیر عامل و سایر اعضای پرتلاش مجمع خیرین مدرسه ساز استان یزد ، این استان را بلحاظ سبقه دیرینه حضور خیرین برای احداث مدارس در زمره افتخارات شمردند و جهت تداوم این مسیر پرافتخار در عرصه مدرسه سازی تاکید کردند  .

 مهندس  کاظم قلم چی عضو هیات مدیره و رئیس کمیسیون امور استانها نیز ، با بیان اینکه استان یزد به قنوت ، قناعت و قنات معروف است خصوصیات رفتاری مردم این استان را در زمینه نیکو کاری و حل مشکلات فضاهای اموزشی و پرورشی در سنوات گذشته و حال ستودند .

در ادامه مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین  و مهندس قلم چی  جلسه را بصورت کاربردی و چالشی اداره کردند  .

 خواجه رضایی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان یزد  در پاسخ به سوالات طرح شده با محوریت نحوه بهره برداری استان از فضای مجازی و سایت اظهار نمود: مجمع خیرین استان یزد در حال حاضر سایت خبری ندارد که یقینا تا پایان مهر ماه سال جاری  نسبت به ایجاد سایت اقدام خواهد شد.

وی  در خصوص کانال تلگرام و واتساپ مجمع خیرین مدرسه ساز استان یزد گفت : سعی می کنیم در فضای مجازی حضوری پررنگ و موثر داشته باشیم. هرچند بنظر بنده دیدار های حضوری با خیرین و تبلیغات چهره به چهره تاثیر بیشتری از فضای مجازی در جذب خیرین مدرسه ساز دارد .

وی تصریح کرد: در شش ماهه اول سال 1399 تعداد 42 مدرسه خیر ساز با 299 کلاس درس و 5 سالن ورزشی و 3 نمازخانه توسط خیرین تعهد شده است .

وی از خیرین شاخص استان یزد نظیر  آقایان شهوازيان ،سعيدى نسب ، دهقان  و سایر خیرینی که با توجه به شرایط  اقتصادی  جامعه نسبت به احداث مدارس و تجهیز آن اقدام نمودند تقدیر و تشکر کرد.

 خواجه رضایی بیان کرد: هیات مدیره استان یزد در نیمه اول سال تعداد 6 جلسه برگزار کرده است که این جلسات اغلب در مدارس خیر ساز و با حضور خیر آن مدرسه بوده است .

وی ادامه داد: در شرایط کنونی و شیوع بیماری  کرونا حدود 10 تبلت به دانش آموزان نیازمند اهدا و همچنین  50 بسته لوازم تحریر  به ارزش 150 هزارتومان  و همچنین1000بسته خوارکی و معیشتی به ارزش 300 هزار تومان به همت مسئول بانوان مجمع  خانم جواهریان بین دانش آموزان توزیع شده است .

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان یزد خاطر نشان کرد: در استان یزد دو مدرسه استثنایی و اوتیسم توسط خیرین نیک اندیش  اقایان شهبازیان و مهندس زرکش برای دانش آموزان جسمی و حرکتی در حال احداث است.

وی گفت :  ارسال حداقل  3000 کارت تبریک به مناسبت سالکرد کلنگ زنی به خیرین محترم ، مراجعه حضوری به منازل خیرین ، شرکت در مراسم خیرین اعم از فوت ویا عیادت از آنها  ، رونمایی از طرح هر کارخانه یک مدرسه   بخشی از اقدامات مجمع خیرین مدرسه ساز استان یزد بوده است .

وی در پایان اظهار داشت : مدرسه سازی نوعی  عبادت  است هرچند مشکلات اقتصادی  اخیر ، ساخت مدارس را با چالش های مواجه کرده و بهتر است دولت برای مصالح ساختمانی مدارس قیمت واحد اعلام کند  . 

خواجه رضایی خاطر نشان کرد:در خصوص طرح آجر به آجر پیشنهاد بر این است که با تبلیغات کلنگ زنی ها و حضور افراد دولتی  در این طرح روند مدرسه سازی توسط خیرین را تحت شعاع قرار نگیرد .

رادمنش رئیس مجمع خیرین استان یزد با اشاره به  طرح آجر به آجر گفت: در سنوات گذشته استان یزد طرح قطره قطره جمع گردد را اجرا کرده که حاصل آن مشارکت  20 خیر برای احداث یک کلاس درس بوده است .

وی با تاکید بر اینکه  مجامع نباید وارد کار اقتصادی  و عمرانی شوند اظهار داشت :   این استان از تمامی قشر خیر دارد ما خیر قصاب ، نانوا ، کارخانه دار ، پزشک و ... داریم و تاکید من مراجعه به خیرین و حضور در درب منزل آنها و تکریم از خیرین است .

رادمنش  به مشکلات کمبود فضای آموزشی در منطقه هرات اشاره کرد و از آقای مهندس قلم چی در خواست مساعدت و مشارکت کرد. ایشان نیز  ضمن اعلام خرسندی از ارائه گزارش کاربردی و تلاشهای موثر و قابل وصف مبلغ یک میلیارد تومان جهت احداث مدرسه در این منطقه را تعهد نمودند .

در پایان آقای مهندس جعفری و سایر اعضای حاضر از زحمات ارزشمند مجمع خیرین استان یزد تشکر و قدردانی کردند .

تنظیم : نزاکت اللهیاری



اشتراک گذاری


1 نظر
Saremi
2023-09-06 11:34:26

درود خداوند بر خیرین محترم همانند آقایان شهوا زیان و زنده یاد حاج آقا محمدرضا حافظی بروجردی باد