مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/02/30 07:49:31
کد خبر: 2302

آغاز عملیات ساخت دو مدرسه خیرساز در خرم آباد

عملیات ساخت دو مدرسه خیرساز در شهرستان خرم آباد توسط اداره نوسازی استان لرستان آغاز شد.


 به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، در مراسمی با حضور سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه لرستان، مهندس امیر غفوری نژاد سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان لرستان  ، خرم آبادی معاونت مشارکتهای مردمی نوسازی مدارس استان لرستان  ، فلاح پور ذیحساب اداره کل نوسازی مدارس لرستان  و علی بیرانوند معاون توسعه مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک خرم آباد، دو مدرسه ۹ کلاسه و ۶ کلاسه در شهرستان خرم آباد کلنگ زنی شد.
عملایات ساخت مدرسه سدد
سردار مرتضی کشکولی در این مراسم با اشاره به اینکه امروز توفیق شد که در خدمت خیرین مدرسه ساز و دیگر مسئولان جهادی نوسازی مدارس استان باشیم، اظهار کرد  : ما تصمیم گرفتیم برای کمک به مردم استان در بحث فضای آموزشی ، زمینی به مساحت ۳۵۰۰ متر مربع که در منطقه  کوی امام رضا شهرستان خرم آباد با جمعیت ۱۵۰۰ نفری قرار دارد ، در راستای ایجاد فضای آموزشی در این منطقه به مجمع خیرین مدرسه ساز استان اهدا کنیم.
 
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان بیان کرد :  قرار شد در این زمین یک مدرسه ۹ کلاسه توسط اداره کل نوسازی مدارس استان ، به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی ساخته شود.
 
 امیر غفوری نژاد سرپرست اداره کل نوسازی مدارس لرستان در این مراسم با اشاره به کلنگ زنی دو فضای آموزشی در منطقه کوی امام رضا شهرستان خرم آباد، اظهار داشت : یک فضای آموزشی ۹ کلاسه با زیر بنای ۱۵۵۵ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان با کمک فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان کلنگ زنی شد و انشاالله در صورت تامین اعتبار این فضای آموزشی در اسرع وقت تحویل آموزش و پرورش استان خواهد شد.
 
وی گفت:  یک فضای آموزشی شش کلاسه هم با مشارکت خیر گرانقدر دکتر خیرالهی با زیر بنای ۹۳۵ متر مربع و به صورت مشارکتی با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید که امیدواریم با بهره برداری از این دو فضای آموزشی حدود ۴۰۰ دانش آموز از آن بهره کافی را ببرند.
 
غفوری نژاد تصریح کرد: از سردار کشکولی فرمانده سپاه لرستان بخاطر کمک به مردم و اهدا زمین در راستای ایجاد فضای آموزشی تقدیر و تشکر می کنم و برای ماندگار شدن این کار خیر توسط سپاه استان، این مدرسه به نام شهید سلیمانی ساخته خواهد شد.
وی عنوان کرد : در سیل ۹۸ قریب به ۴۲۳ فضای آموزشی دچار آسیب شدند که از این تعداد ۳۱۰فضای آموزشی با یکهزار ۷۵۵ کلاس درس نیازمند تعمیر و ۱۱۳ مدرسه  تخریبی اعلام شدند که با کوشش و تلاش خیرین توانستیم  فضاهای نیازمند تعمیر را در مهرماه سال ۹۸  تحویل آموزش و پرورش استان دهیم.
 
غفوری نژاد ادامه داد :  با مشارکت خیرین ۶۲ فضای آموزشی را  در مهرماه سال ۹۹ تحویل آموزش و پرورش قرار خواهیم داد.
 
سرپرست اداره نوسازی  با اشاره به اینکه در راستای سیستم های گرمایشی گام های موثری برداشته شده ، خاطر نشان کرد: در سال ۹۸ حدود ۲۸۸۱ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان به سیستم گرمایشی مجهز شدند که در شهرستان خرم‌آباد از سال ۹۹ تا کنون ۳۱۶ فضای آموزشی در قالب ۲۳۲۶ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان به سیستم گرمایشی مجهز شده اند.
 
وی با اشاره به اینکه ۲۹ پروژه فعال در حال حاضر در شهرستان خرم‌آباد وجود دارد، گفت: این پروژه ها در قالب ۱۱۶ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان در دست اجرا هستند  که امیدواریم بتوانیم در کوتاه ترین زمان در صورت محقق شدن اعتبارات آنها را تحویل آموزش و پرورش استان قرار دهیم.
 
غفوری نژاد  افزود: حدود ۲۷۰ پروژه فعال در سطح استان با اعتباری بالغ بر ۳۷۰ میلیارد تومان وجود دارد که بیش از ۲۰ درصد اعتبارات آنها را خیرین پوشش می‌دهند.
 
 وی تاکید  کرد :  در ۲۰ سال اخیر مجمع خیرین گام‌های بزرگی را در راستای مدرسه سازی برداشته و افتخار این را داریم که دکتر حافظی بعنوان نماد خیری،ن مدرسه ساز مربوط به این مرز و بوم است و  بیش از ۱۰ درصد فضای های آموزشی توسط خیرین احداث شده است.
ایده مفرح

اشتراک گذاری