مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/12/20 08:07:58
کد خبر: 2229

خیرین در ساخت ۱۸۹۴ کلاس درس خراسان جنوبی مشارکت داشتند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی از برگزاری بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز در بهار ۹۹ خبر داد و گفت: خیرین در ساخت ۱۸۹۴ کلاس درس خراسان جنوبی مشارکت داشتند.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، توسعه عدالت آموزشی نیازمند حمایت همه جانبه دستگاه‌ها است و مقام معظم رهبری تمامی نهادها را ملزم به همکاری در تحقق سند تحول بنیادین کردند اما اگر بخواهیم مانند بسیاری از کشورها جامعه‌ای پویا داشته باشیم جز با هم اندیشسی و همکاری میسر نمی‌شود.

کمبود فضای آموزشی یکی از مهم ترین مشکلات آموزش و پرورش در استان به ویژه در بیرجند است که نیازمند توجه و همت بیشتر خیران است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: مقاوم سازی مدارس در خراسان جنوبی نیازمند مشارکت همه جانبه خیرین مدرسه ساز است و با توجه به نیاز مقاوم سازی بیش از 40 درصد از مدارس استان مشارکت خیرین مدرسه ساز در این حوزه مورد تاکید است.

محمدرضا بیکی افزود: نگهداری و تعمیرات مدارس، ساختمان‌ها و دیگر تجهیزات مدارس نیازمند فرهنگ سازی عمومی در بین دانش اموزان است.

وی گفت: در مباحث تعمیرات مدارس نیز اعتبارات مصوب از طریق سازمان نوسازی مدارس کشور ابلاغ و به صورت امانی در اختیار مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های تابعه برای ایفاد قرارداد و رفع نیازهای لحاظ شده، هزینه می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری بیست ویکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان که در مشهد برگزار شد افزود: بیش از 24 میلیارد تومان در این جشنواره توسط خیرین تعهد شد که تا کنون بیش از 70 درصد این تعهدات محقق شده که چشمگیر بوده و در رشد و توسعه فضاهای آموزشی استان تاثیرگذار بوده است.

بیکی از برگزاری بیست و دومین جشنواره خیرین در بهار  سال آینده خبر داد و افزود: امید است با حضور چشمگیر خیرین در این جشنواره شاهد تامین نیازهای فضای آموزشی مورد نیاز در استان باشیم.

وی از کلنگ زنی مدرسه شش کلاسه خیری شهر از توابع دیهوک طبس که امروز بر زمین خورد خبر داد و افزود: این فضای آموزشی دارای شش کلاس درس و زیربنای 607 متر مربع است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی عنوان کرد: تاکنون خیرین در ساخت یک هزار و 894 کلاس درس در خراسان جنوبی مشارکت داشتند و زمینه سازی در راستای نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی از جمله اهداف برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز است.

منبع : تسنیم

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری


اشتراک گذاری