مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/09/17 09:27:43
کد خبر: 2076

زهره میردامادیان

امکانات استاندارد مسیر آموزش را کوتاهتر می‌کند

زهره میردامادیان، خیر مدرسه ساز اهل اصفهان و عضو هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور است که نخستین مدرسه اش را در «خمینی شهر» ساخته ،وی می گوید: «همه خانواده‌ها در نقاط مختلف ایران علاقه مندند فرزندانشان از بهترین امکانات آموزشی بهره مند شوند.»


زهره میردامادیان، خیر مدرسه ساز اهل اصفهان که نخستین مدرسه اش را در «خمینی شهر» ساخته است می گوید: «همه خانواده‌ها در نقاط مختلف ایران علاقه مندند فرزندانشان از بهترین امکانات آموزشی بهره مند شوند.» او که 30 سال سابقه تدریس در مدارس کشور دارد می افزاید: «بالا رفتن امکانات آموزشی موجب نشاط بیشتر دانش آموزان خواهد شد. از سوی دیگر هرچه امکانات آموزشی بهتر و بیشتر باشد، کار تدریس و نحوه فعالیت آموزگاران مؤثرتر خواهد بود.»

خلاصه‌ای از مهمترین قسمت های گفت و گو با او در ادامه می آید.

سالها با مدرک دیپلم در مدارس مختلف درس دادهام و پس از 30 سال بازنشسته شده‌ام. از ابتدا به شغلم عشق می‌ورزیدم و آن را دوست داشتم. همواره تلاش کرده‌ام کار ثمربخشی برای دانشآموزان انجام دهم که مدرسه سازی هم یکی از آن کارهاست. کلنگ نخستین مدرسه ام را در «خمینی شهر » استان اصفهان زدم.

از ابتدا در این اندیشه غرق بودم که اگر بچهها امکانات آموزشی استاندارد داشته باشند، استعدادهایشان شکوفا می شود. به همین دلیل سعی کرده ام فراهم آمدن این امکانات را به نوعی برای آنها تسهیل کنم. هرچه امکانات بیشتر باشد، کار آموزش و آموزگار نیز عمیق تر و در عین حال ساده تر خواهد شد. بی تردید امکانات آموزشی باعث بالا رفتن کیفیت آموزشی می شود و راه را کوتاهتر خواهد کرد. این همان سعادتی است که همواره برای بچه‌ها آرزویش را داشته و دارم.

فرهنگ یک جامعه و توسعه همه سویه آن، به پرورش و نوع تربیت بچه‌ها بستگی دارد. یکی از مهم‌ترین عوامل یادگیری، داشتن فضای آموزشی و کلاس درس استاندارد و فراهم آوردن محیط بانشاط است. همواره معتقدم بچه‌های سرزمین ما ایران، هوش و قدرت خلاقه بالایی دارند. بنابراین وظیفه اول و آخر ماست که به بچه ها و این دانش آموزان هوشمند یاری برسانیم و تلاش کنیم تا فضای آموزشی و تربیتی و پرورشی به سامانی، درست به همان شکل که انتظار می‌رود و درخور آنها و در شأنشان است، برایشان فراهم آوریم.

اگر دانش آموزان ایرانی تربیت خوبی بر پایه استعداد و توانایی‌هایشان، داشته باشند، آینده درخشانی را رقم خواهند زد و بی تردید وقتی بزرگ شدند کار مناسب و مورد علاقهشان را پیدا خواهند کرد. کار خیر را از هر سو بنگرید زیباست و در عین حال هر نوع کار خیری، احترام برانگیز است اما به اعتقاد من مدرسه‌سازی جزو اهم کارهای خیر به شمار می‌رود.

همواره این آرزوی قلبی را داشته‌ام که بچه‌ها از وضع مطلوب آموزشی برخوردار شوند. به گمانم هر خانواده‌ای در هر نقطه از ایران، چه دور و پرت افتاده و چه در مرکز استان‌های بزرگ، دوست دارد بچه‌هایش دارای امکانات استاندارد آموزشی باشد. هر پدر و مادری آرزوی بهترین مدرسه را برای فرزندانش دارد. ما به عنوان خیران مدرسه ساز، همواره وظیفه داریم این آرزو را برای نیازمندان و مستمندان محقق کنیم.

برای من مدرسه‌سازی رنگ سبز دارد. چون این کار خیر، آن نشاط و شادی و طراوت و تازگی را که مد نظر است با خود یکجا دارد.

 
 

 


اشتراک گذاری