مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/02/11 10:17:14
کد خبر: 1731

به مناسبت هفته معلم ،

تجلیل از خیرین مدرسه ساز روستای آقاجان خان اردبیل

به مناسبت هفته معلم و همزمان با برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز استان ، در مراسمی از خیرین مدرسه ساز روستای آقاجان خان اردبیل تجلیل شد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، در این مراسم که در مسجد روستای آقاجان خان برگزار شد ، احمدی مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 اردبیل گفت: حدود 360 نفر از اهالی روستای آقاجان خان که ساکن تهران هستند برای ساخت مدرسه 12 کلاسه با مشارکت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان کمک کرده اند.

او افزود: مدرسه قبلی این روستا که 250 نفر در آن مشغول تحصیل بودند با 50 سال قدمت فرسوده شده بود که اهالی همت کردند و در مرداد ماه پارسال آن را تخریب و بلافاصله ساخت مدرسه جدید را آغاز کردند.

لطفی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت: این مدرسه 12 کلاسه دو طبقه حدود 1800 متر مربع زیر بنا دارد که اهالی در مدت 9 ماه اسکلت آنرا ساخته اند و قرار است اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان هم آنرا تکمیل کند و تا پایان سال جاری تحویل مردم خیر روستاهای آقاجان خان و چنذانق دهد.

او افزود: کل هزینه ساخت این مدرسه 2 میلیارد تومان برآورد شده است.

مرادی دهیار روستاهای آقاجان خان و چنذانق هم گفت: علاوه بر این مدرسه ، اهالی خیر و ساکن تهران این روستاها 700 میلیون تومان برای بهسازی و آسفالت راه روستا، خرید زمین برای مرکز بهداشتی و درمانی و نیز ساماندهی و دیوارکشی آرامستان روستا کمک کرده اند.

منبع: خبرگزاری صداو سیما

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری

 


اشتراک گذاری