مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/08/15 15:16:12
کد خبر: 1487

تفاهم نامه "همکاری فرهنگی" جامعه خیرین مدرسه ساز با سازمان بهشت زهرا (س) امضا شد

مراسم امضای تفاهم نامه همکاری فرهنگی جامعه خیرین مدرسه ساز با سازمان بهشت زهرا (س) با حضور نعمت بنی آدم رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران، سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) وشهر دار حرم مطهر امام خمینی (ره)، برگزار شد.


 
به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، تفاهم نامه همکاری فرهنگی بین دو سازمان در 8 بند از سوی طرفین امضا شد. 
تهیه و نصب بنرهای" انگیزشی و اقناعی" در بیلبوردهای محیطی بهشت زهرا (س) به منظور جلب و جذب نیکوکاران ، ترویج فرهنگ اختصاص نذورات به امر مقدس مدرسه سازی (طرح نذورات فرهنگی) از سوی طرفین، چاپ و توزیع بروشورهای اطلاع رسانی از فعالیت و نقش خیرین ، برپایی نمایشگاه های فرهنگی شامل نمایشگاه آثار عملکرد خیرین متوفی در فضاهای فرهنگی بهشت زهرا (س) به مناسبت های مختلف،  برگزاری "همایش سالیانه تکریم" از همسران، فرزندان و بازماندگان خیرین متوفی تحت عنوان "نکوداشت خیرین" ، ساخت مدارس و فضاهای آموزشی مورد نیاز در روستاهای واقع در محدوده مرقد مطهر حضرت امام  (ره) و بهشت زهرا (س) با مشارکت خیرین مدرسه ساز ، اختصاص یک سکو یا یک آرامگاه اختصاصی به خیرین مدرسه ساز شاخص از جمله مصوبات این جلسه بود.  
بنابراین گزارش، نعمت بنی آدم رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران در این مراسم با اشاره به وضعیت فضاهای آموزشی شهرتهران گفت: 30 درصد از مدارس شهر تهران فرسوده است و برخلاف آنچه همگان تصور می کنند تهران بسیار نیازمند است. به همین دلیل مجمع خیرین مدرسه ساز برآن شد تا از ظرفیت های  فرهنگی، تبلیغاتی سازمان بهشت زهرا  (س) در راستای گسترش فرهنگ مدرسه سازی و ترویج این کار خیر استفاده نماید و طی جلسات مکرری که در گذشته با حضور دکتر حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد، امروز این تفاهم نامه به امضای طرفین برای گسترش این امر مقدس می رسد. 
در ادامه سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع خیرین مدرسه ساز، سخنان خود را با غزلی از حضرت حافظ در وصف نیکوکاران آغاز کرد و گفت: به گفته حضرت حافظ 
نهان ز حاسدان به خودم خوان که منعمان        خیر نهان برای رضای خدا کنند. خوشحالم که امروز در حضور کسانی هستم که در نیکوکاری از یکدیگرپیش گرفته اند و به صورت نهان کار خیر انجام می دهند. شما خیرین گرامی در جایی فعالیت می کنید که نیاز به تشویق ندارید و تنها برای رضای خداوند فعالیت می کنید و همین امر باعث شده است که انقدر موفق و سربلند باشید. در همین راستا سازمان بهشت زهرا (س) امروز با تمام امکانات حاضر است در گسترش ، تبلیغ و ترویج   این کار خدایی همکاری همه جانبه داشته باشد و امضای این تفاهم نامه به منزله شروع یک سلسله اقدمات مهم است. 
وی با اشاره به تاریخچه سازمان بهشت زهرا (س) گفت: این سازمان در 25 تیر سال 1349 فعالیت خود را آغاز کرده است و تا به امروز با مساحت 548 هکتار  (با حرم مطهر امام خمینی (ره) 547 هکتار) بزرگترین، مجهزترین آرامستان جهان اسلام است. ما مفتخر هستیم 30 هزار شهید گلگون کفن، 4 هزار شهید گمنام، 210 شهید مدافع حرم و 2500 نفر از مشاهیر، نام آوران در انجا آرمیده اند. 
خال با اشاره به طرح مباشر گفت: در این سازمان طرح بسیار فاخر  مباشر را عملی کردیم که از ابتدای حضور فرد متوفی، یک نفر در کنار خانواده او قرار می گیرد و تا انتهای کار او را هدایت می کند که از اقدامات بسیار فاخر این سازمان است. 
در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین میر تاج الدینی  مشاور قائم مقام رسانه ملی این نشست را بسیار کارآمد خواند و گفت: همکاری این دو سازمان بسیار به جا و کارآمد است زیرا بستر  تبلیغ و ترویج کارهای عام المنفعه در سازمان بهشت زهرا (س) بسیار محیا است. در قرآن کریم دو فریضه همیشه کنار هم مطرح شده است، ابتدا رابطه انسان با خدا و دوم رابطه انسان با خلق خدا که همان نماز و زکات می شود و خداوند در قرآن کریم می فرمایند آنکه نفعش به مردم بیشتر باشد به من نزدیک تر است. پس کار خیر، فرهنگ اسلام است و کارهایی مانند مدرسه سازی باقیات و صالحاتی است که حتی ثوابش بعد از مرگ هم به فرد متوفی می رسد.       
گفتنی است در پایان مراسم ، تفاهم نامه همکاری فرهنگی دو سازمان از سوی نعمت بنی آدم رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران و سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) و شهردار حرم مطهر امام خمینی (ره)  به امضا رسید. 

اشتراک گذاری