مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/02/25 10:19:18
کد خبر: 1275

رئیس مجمع خیرین مدرسه‎ساز لرستان؛

3500 کلاس درس لرستان نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی هستند

رئیس مجمع خیرین مدرسه‎ساز لرستان گفت: 3500 کلاس درس در استان وجود دارد که نیازمند تخریب و بازسازی و یا مقاوم‌سازی دارند.


به  گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛ علی محمد رضوی در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اظهار کرد: لرستان دارای 906 خیّر مدرسه‌ساز است که  از این تعداد 140 نفر بانو، 700 نفر آقا و 96 خیر حقوقی(بانک‌ها، شرکت‌ها، نهادها و بنیادها) هستند.

وی ادامه داد: ماحصل تلاش شبانه‌روزی خیرین سبب شده 302 مدرسه شامل 1205 کلاس درس با زیربنای 125 هزار و 433 مترمربع مدرسه جدید و درخور شأن دانش‌آموزان این استان بسازیم و تحویل آموزش و پرورش بدهیم.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‎ساز لرستان بیان کرد: علاوه این مدرسه‎ها تلاش خواهیم کرد دو استخر شنا، چندین سالن ورزشی و چندمنظوره بسازیم و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.
 
رضوی با بیان اینکه علیرغم تلاشی که داریم  متأسفانه هنوز بیش از 3500 کلاس درس در استان وجود دارد که نیازمند تخریب، بازسازی و یا مقاوم‌سازی هستند، بیان کرد: همچنین در  استان تعداد زیادی مدارس وجود دارد که نیاز به مرمت، تعمیر و بازسازی دارد و البته در این مدارس آزمایشگاه‌ها، آبخوری‌ها و سرویس‌های بهداشتی وضعیت بسیار بدی دارند و نیاز به بازسازی و تعمیر دارند.

وی اضافه کرد: آزمایشگاه‌های مدارس به علت استفاده بیش از حد  از یک سری وسایل و تجهیزات فرسوده شده و موادی که در این آنها وجود دارد با تغییر کتب درسی دانش‌آموزان هم‌خوانی ندارد و باید به‌روز شوند.


اشتراک گذاری